Friday, April 2, 2010

AL KiSAh nak KaHwiN

Raju datang dari jauh,pergi kat kawan2 nyer yang masa tuh baru melabuhkan punggung untuk melepak.yang ada kat situ masa tuh ada lah zali,mus,sharipah dan linda..

biasalah baru lepas makan tengah hari..mengantukp ditambah lagi rasa malas nak buat keje

raju dengan muker penuh gembira..4 orang rakan tuh dah mula berwajah pelik.sesampai jer raju kat kumpulan tuh,dia pun dengan senyum yang lebar memulakan kata.."bang zali,saya hari ni ader berita gembira lah"...zali tanyer balik.."gembira apenyer? bank ni nak bagi bonus untuk pekerja yang berdedikasi mcm kita..ni yang semangat nak keje lagi ni"..

Raju: alah bukan tuh lah bang,ni pasal saya rasa saya sudah jumpa itu jodoh lah

Zali: wah ,gila hot kau..tapi aku tak percayalah..sebab sebelum ni pun dah dua kali..kata mahu kahwin,tapi sampai skang..apa crita?

Raju: alah bang tuh dulu punyer crita..ini kali betul punyer..saya mcm sudah confirm mau kahwin punyer bang

Zali: ah kau..aper alasan kau taknak kahwin dulu?apsal tak jadi? 'tarak' cinta?

Raju:ALah bang dulu tuh saya rasa dia tak lawa...tak kene dengan taste saya

*wah memilih gak si raju ni...

Zali: Abis ni kira lawa lah ni

Raju:betul punyer lawa..ni memang lawa

Zali: wah betul punyer semangat kau ni..betul punyer lawa ni...

Raju:betul bang..ini kali confirm

Zali: Kalo lawa sangat..meh tunjuk skit kat aku..

Raju: (dengan Muka tersengeh) aiyoo bang,gambar dia takda lah..lagi pun saya belum jumpa dia lagi..tapi kawan saya cakap ini perempuan memang lawa

hahaha~hahahaha~korang leh bayang muka zali mcmana tak?panas bbeb~

*time aku dengar cerita ni..rasa mcm bodoh gila

No comments:

Post a Comment